Tillämpningar

I det här avsnittet ser du hur de olika identitetsbärarna används tillsammans för att skapa en enhetlig kommunikation med VGR som en tydlig avsändare. Du hittar en kombination av riktlinjer, instruktioner och visuella exempel som hjälper dig att tillämpa den visuella identiteten i olika sammanhang.

  • 1 av 11

    Formgivning av trafikförsörjningsprogrammet, regional utveckling

  • Inlägg i sociala medier
    2 av 11

    Arbetsgivarvarumärket i sociala medier

  • rollup, folder, karta i VGR:s visuella identitet
    3 av 11

    Kraftsamling Fullföljda studier

  • tröjor och tygkasse med billströmska folkhögskolan skrivit på
    4 av 11

    Profilprodukter som används av VGR:s folkhögskolor.

  • Stående så kallad bordspratare i grå och gröna färger med bilder på cyklar. Text: Bli med förmånscykel!
    5 av 11

    Internkommunikation för att uppmärksamma möjlighet för att köpa förmånscykel inom VGR.

  • Informationsblad från hälso- och sjukvården med blå huvudfärg på en stor platta och budskapet Sök vård på rätt ställe ovanpå. Under finns en ikon på en läkare med stetoskop. Intill finns information om var patienter ska söka sig om de behöver vård. Längst ner ligger VGR:s logotyp intill 1177:s logotyp.
    6 av 11

    Informationskampanj för att få invånare att söka vård på rätt ställe. 

  • Diplom för hållbarhetspris 2024 med grå och gröna grafiska former och bild av lekande barn på ett fält.
    7 av 11

    Diplom för VGR:s hållbarhetspris 2024.

  • Stor vepa med bild på två leende kvinnor med ansiktena mot varandra. De ser förälskade ut. På bilden finns budskapet Ett gott liv för varje människa och VGR:s logotyp längst upp i högra hörnet
    8 av 11

    Vepa som används på mässor och evenemang.

  • Tre exempel på roll-ups med olika färger och budskap.
    9 av 11

    Exempel på hur den grafiska grundformen, bilder och text kan användas på roll-ups.

  • Rapport med bild av en person med virtuell reality-glasögon samt en sida från rapporten med både tabeller och stapeldiagram.
    10 av 11

    Rapport från VGR:s årsredovisning 2023.

  • Exempel på informationsblad med kulturens röda huvudfärg på en stor grafisk form. På formen ligger vit text. Bakom formen finns en bild på ett barn med hörlurar. Längst ner ligger VGR:s logotyp, intill ligger Mölndals stads logotyp.
    11 av 11

    Exempel på hur en samarbetspartners logotyp kan placeras tillsammans med VGR:s logotyp i VGR:s visuella identitet. 

  • Inlägg i sociala medier
  • rollup, folder, karta i VGR:s visuella identitet
  • tröjor och tygkasse med billströmska folkhögskolan skrivit på
  • Stående så kallad bordspratare i grå och gröna färger med bilder på cyklar. Text: Bli med förmånscykel!
  • Informationsblad från hälso- och sjukvården med blå huvudfärg på en stor platta och budskapet Sök vård på rätt ställe ovanpå. Under finns en ikon på en läkare med stetoskop. Intill finns information om var patienter ska söka sig om de behöver vård. Längst ner ligger VGR:s logotyp intill 1177:s logotyp.
  • Diplom för hållbarhetspris 2024 med grå och gröna grafiska former och bild av lekande barn på ett fält.
  • Stor vepa med bild på två leende kvinnor med ansiktena mot varandra. De ser förälskade ut. På bilden finns budskapet Ett gott liv för varje människa och VGR:s logotyp längst upp i högra hörnet
  • Tre exempel på roll-ups med olika färger och budskap.
  • Rapport med bild av en person med virtuell reality-glasögon samt en sida från rapporten med både tabeller och stapeldiagram.
  • Exempel på informationsblad med kulturens röda huvudfärg på en stor grafisk form. På formen ligger vit text. Bakom formen finns en bild på ett barn med hörlurar. Längst ner ligger VGR:s logotyp, intill ligger Mölndals stads logotyp.

Mallar

För att göra det lätt att göra rätt finns också många regiongemensamma kommunikationsmallar som du kan använda när du skapar olika typer av kommunikationsmaterial. Både enklare mallar i Powerpoint och Word samt mallar för mer avancerad grafisk produktion i Adobe-programmen