Exempel

Här ser du hur vi kan se ut i olika sammanhang. Det finns båda verkliga och fiktiva exempel för dig att inspireras av när du ska skapa dina egna visuella uttryck.

Folder i grå och gröna toner med bilder av cyklar

Exempel på internkommunikation för att uppmärksamma möjlighet för att köpa förmånscykel inom VGR.

Informationsblad från hälso- och sjukvården med blå huvudfärg på en stor platta och budskapet Sök vård på rätt ställe ovanpå. Under finns en ikon på en läkare med stetoskop. Intill finns information om var patienter ska söka sig om de behöver vård. Längst ner ligger VGR:s logotyp intill 1177:s logotyp.

Exempel från informationskampanj för att få invånare att söka vård på rätt ställe. 

Diplom med grå och gröna färgar och bild av lekande barn på ett felt

Exempel på diplom för VGRs hållbarhetspris 2024.

Stor vepa med bild på två leende kvinnor med ansiktena mot varandra. De ser förälskade ut. På bilden finns budskapet "Ett gott liv för varje människa" och VGR:s logotyp längst upp i högra hörnet..

Exempel på vepa som används på mässor och evenemang.

Tre roll-upps i VGRs visuella identitet

Exempel på hur de grafiska formerna kan användas på rollups utan budskap.

Rapport med bild av en person med virtuell reality glasögon

Exempel på rapport från VGR:s årsredovisning 2023.

Exempelbild på hur den visuella identiteten kan användas i sociala medier. På bilden syns fem mobilskärmar med fiktiva inlägg. På en skärm syns en illustration med en penna och budskapet Hitta din framtid skrivet med rubriktypsnittet VGR Sans. På två skärmar syns ikoner och VGR sans. På ytterligare två skärmar syns fotografier tillsammans med text i VGR Sans.

Fiktiva exempel på hur den visuella identiteten kan användas i sociala medier.

Exempel på informationsblad med kulturens röda huvudfärg på en stor grafisk form. På formen ligger vit text. Bakom formen finns en bild på ett barn med hörlurar. Längst ner ligger VGR:s logotyp, intill ligger Mölndals stads logotyp.

Exempel på hur en samarbetspartners logotyp kan placeras tillsammans med VGR:s logotyp i VGR:s visuella identitet. 

Fiktivt exempel på en hög med broschyrer. Det är grafiska former med blå huvudfärg och komplementfärger i två nyanser av orange. I en av de grafiska formerna finns en bild på en leende kvinna.

Fiktivt exempel på broschyr från hälso- och sjukvården där de grafiska formerna används tillsammans med bild. 

Rörligt/DOOH

Fiktivt exempel på en annons i stadsmiljö.

Exempel på tre fiktiva affischer. En från hälso- och sjukvården med blå färgplatta och svartvit bild på nyfödd bebis. En från en folkhögskola med grön huvudfärg och bild på en man som sitter med ett digitalt piano. En från kulturen med en utfallande bild på en oljemålad blombukett.

Fiktiva exempel på hur de visuella uttrycket kan variera med olika huvudfärger, budskap och bilder.

Två exempel på hur de grafiska formerna kan placeras på en tygkasse. Det är grå huvudfärg på båda kassarna. På den ena är det rosa och orangea former. På den andra är det gula, turkosa och gröna former. VGR:s logotyp ligger längst ner.

Fiktivt exempel på hur de grafiska formerna skulle kunna användas på tygkassar.

Tejp

Fiktivt exempel på hur de grafiska formerna skulle kunna användas på tejp.

Kollagebild med många bilder från en Powerpoint-presentation från hälso- och sjukvården. Bland bilderna finns fiktiva exempel på tårtdiagram, fotografiska bilder, bilder med enbart VGR:s logotyp och bilder med textpunkter.
Exempel på presentationsbilder som kan skapas med hjälp av VGR:s Powerpoint-mall.