Beställ reservkort, tillitsnivå 2

Vad är ett reservkort?

Reservkort levereras blanka så att de kan användas till valfri kortinnehavare.

Obs! Ett reservkort kan aldrig användas till mer än en person.

Kortet kan t.ex. nyttjas av den som har förlorat sitt ordinarie kort eller har en korttidsanställning som inte uppfyller kraven för ordinarie eTjänstekort.

  • För att kunna hämta ut ett reservkort måste kortmottagaren finnas upplagd i KIV/HSA-katalogen där anställningen finns.
  • Kortets giltighetstid är 10 år från produktionsdatum.
  • Giltighetstiden för certifikat skilljer sig beroende på vilket tillvägagångssätt kortet är utfärdat.

Reservkorten har, precis som de ordinarie korten en magnetremsa, chip och Mifarechip (den beröringsfria tekniken).

Notera att respektive organisation egna vård- och omsorgssystem själva bedömer om LoA2 eller LoA3 ska krävas.

Reservkort Tillitsnivå 2 (LoA2):

Har lägre säkerhetskrav. Certifikat gäller maximalt 6 månader - men kan förlängas vid behov.

Reservkort Tillitsnivå 3 (LoA3):

Har högre säkerhetskrav och ger åtkomst till all vård- och omsorgsinformation. Certifikat gäller maximalt 6 mån.


Beställa reservkort på lager (Gäller enbart korthandläggare)

Du som är godkänd reservkortsadministratör kan beställa "blanka" reservkort.

Beställningen gör du genom vårt beställningsformulär nedan och kräver att du är utsedd, godkänd reservkortsadministratör.


Boka tid för reservkort LoA2

Reservkort Tillitsnivå 2 (LoA 2) vanligast förekommande.
Kontakta din kommun- eller förvaltnings reservkortsadministratör eller Boka tid för reservkort  

 


Distansutgivning av reservkort tillitsnivå 2 (LoA2)

 


Beställ Reservkort på lager-endast korthandläggare

Tack för din beställning. 

GDPR

GDPR gäller inom hela EU och bestämmer hur offentliga myndigheter och företag ska behandla personuppgifter. Här kan du läsa mer om GDPR för FSS inom VGR
Vi på Tjänste-id service arkiverar ingen data/digital information, utan samtliga ärenden hanteras varpå de destrueras.