Organisation
Systemförvaltning
Systemförvaltning i traditionell mening innebär helt enkelt en administrativ hantering av ärenden relaterat till systemet och dess användning, utveckling, säkerhet samt säkerställande av den tekniska driften.
Tre nivåer
Förvaltningsorganisationen för AmbuLink utgår från ett VGR-perspektiv och den är indelad i tre nivåer; Systemägare, Förvaltningsgrupp och Kontaktpersoner.
1.Objektägare
Ann Stokland
- Mål och resursberäkning
- Förvaltningsplan med tillhörande utvecklingsplan
- Budget
2. Förvaltningsgrupp Förvaltningsgruppens ansvar är att bereda, planera, följa upp samt att sammanställa underlag för uppföljning och beslut till sytemägaren. Gruppen leds av den Objektspecialisten för Verksamhete ihop med Regionala Systemförvaltaren och innehar inget beslutsmandat. Gruppen agerar på taktisk operativ nivå.
3. Kontaktpersoner Varje område har kontaktpersoner som respektive station kan vända sig till. Vissa av dessa fungerar också som systemadministratörer.