Webbplatsen använder antigen IE11 eller teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Skip to main content

Uppgradering av AmbuLink 18-06-20

UPPDATERINGEN KLAR. Idag onsdag 20 juni genomförs en uppdatering av AmbuLink där funktionalitet skall förbättras. Användare av AmbuLink kommer tyvärr märka av ett kortare stopp.

UPPDATERINGEN KLAR.
- Ekonomisidan av AmbuLink fått förbättrad funktionalitet.
- Viss ärendedata kommer med i utskick för att enklare kunna komma ihåg och registrera/signera sina uppdrag.
- RETTS uppdaterad till 2018. Inga mer lokala redigeringar i RETTS tillåtna. All rättningar skall gå via OSV för AmbuLink.
- Sökning på personuppgifter via "Västfolket" återinfört.
Ovanstående och övrig funktionalitet i bakgrunden får anses vara klart inom avsatt tid. Vi tackar alla för dess tålamod med AmbuLink och hoppas Ni oxå känner att dessa är värdefulla förbättringar. .

Information från Förvaltningsgruppen AmbuLink uppdatering av AmbuLink.

 Planerad uppdatering 20 juni 09:00-11:00

Den planerade uppdateringen av AmbuLink kommer ske onsdag 20 juni mellan kl 09:00- 11:00. Detta medför ett driftstopp i ca två timmar.  Uppdrag som skickas ut från SOS och SvLc under tiden kommer att komma in i systemet när det åter kommer i drift. Under driftstoppet kommer inga uppdrag kunna registreras i AmbuLink. AmbuLink kommer inte att nås.

Registrerar du uppdrag när uppdateringen drar igång kommer du kastas ut och inte kunna spara ditt arbete. Ett meddelande vid inloggningen kommer varna om att uppdateringen är förestående.  

Uppdateringen innebär att funktionalitet förbättras i AmbuLink. Några funktioner som införs är RETTS uppdatering till 2018, personuppgiftstjänsten som kommer återställas till möjlig sökning på inkompletta personuppgifter, viss Index samt utalarmeringsinformation kommer visas i AmbuLink. Även utomlänspatienters huvudmannaavgifter kommer kunna faktureras. Påkoppling till e-frikortstjänsten för A05-patienterna är däremot fortfarande inte möjlig att starta, men detta får ske senare i sommar eller början av hösten.

I övrigt kontakta era lokala representanter i förvaltningsgruppen för frågor.

Vänliga hälsningar!

Kjell-Åke Johansson
OSS/IT Huvudprocess vård
VGR IT

Joacim Olsson
OSV AmbuLink
Kungälvs sjukhus