Webbplatsen använder antigen IE11 eller teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Skip to main content

Driftstopp i Befreg

Tisdagen den 26 mars kl 5:30 – 6:30 genomförs ett planerat driftstopp av Befreg. Detta för att databasen ska flyttas till en ny server.

För AmbuLink gäller att personuppgifter kanske inte kommer kunna anges och att vi behöver använda våra reservrutiner. Sökningar på fullständigt personnummer kommer ej kunna utföras. 

Tisdagen den 26 mars kl 5:30 – 6:30  genomförs ett planerat driftstopp av Befreg. Detta för att databasen ska flyttas till en ny server.

Samtliga system med integration mot Befreg berörs av uppgraderingen. Under tiden som uppgraderingen pågår kan inte nya personuppgifter hämtas från Befreg eller nya reservnummer skapas. Det fungerar däremot att arbeta med befintliga personuppgifter (lokalt) i de flesta system under uppgraderingen.

Även Befregs notifieringstjänster (för system som prenumererar på personuppgiftsförändringar) samt Importprogrammet mellan ELVIS och Befreg kommer att stoppas under tiden som arbetet pågår.

Reservrutiner behöver användas under driftstoppet.

Under tiden för driftstoppet är det viktigt att verksamheterna har manuella rutiner för driftstopp uppdaterade och tillgängliga, för att kunna säkerställa patientens vård, journaldokumentation och dokumentation av personuppgifter.

Support under och efter uppgraderingen

VGR IT Support Telefon: 010-47 37 100

• VGR IT Ärendeanmälan

• Ordinarie system-/applikationssupport/verksamhetsstöd

Befregs hemsida

 

Informationen finns även publicerad på ITnytt.

Läs mer: http://itnytt.vgregion.se/popup.aspx?nID=10364&fID=17