Gör en spontanansökan
Det finns flera sätt att söka jobb i Västra Götalandsregionen. Du kan söka lediga tjänster i vår jobbportal och öka dina chanser att matchas till rätt jobb genom en spontanansökan.
En spontanansökan innebär att du kan visa ditt intresse för att jobba hos oss, även om det inte finns en utannonserad tjänst just nu för din inriktning.
Du kan skicka in spontanansökan inom följande yrken och områden:
Administration (spontanansökan)
Arbetsterapeut (spontanansökan)
Biomedicinsk analytiker (spontanansökan)
Fysioterapeut (spontanansökan)
Hälso- och sjukvård (spontanansökan)
Medicinsk sekreterare (spontanansökan)
Röntgensjuksköterska (spontanansökan)
Sjuksköterska (spontanansökan)
Teknik och IT (spontanansökan)
Transport, hantverk, kök, städ och tvätt (spontanansökan)
Undersköterska (spontanansökan)
Utbildning, kultur och fritid (spontanansökan)
Vad händer med min spontanansökan?
En spontanansökan innebär att du visar intresse för att arbeta hos oss. Dina uppgifter blir tillgängliga för våra rekryterare under sex månader, om vi inte hör något annat från dig. I spontanansökan skriver du i vilken eller vilka förvaltningar du är intresserad att jobba.
Mot slutet av de sex månaderna kontaktar vi dig via mejl för att höra om du vill ha kvar din spontanansökan under ytterligare ett halvår. Du kan komplettera, radera eller ändra dina uppgifter genom att logga in på Jobbportalen.
En spontanansökan betyder inte att du har sökt en specifik tjänst, utan du måste själv bevaka och söka annonserade tjänster. I Jobbportalen kan du enkelt prenumerera på lediga tjänster till din e-post.
Det kan hända att du blir kontaktad av en rekryterare som sett din spontanansökan och ser att du matchar en specifik tjänst. Du får alltså tips om att söka en tjänst, men du måste söka tjänsten själv.
Respektive förvaltning har en HR-funktion som kan besvara personalfrågor.