Start MittVaccin 10 maj
Projektet arbetar intensivt med att få till en bra start för alla användare i MittVaccin den 10 maj.
Sjukhusförvaltningarnas användare är inlästa i MittVaccin och roller har tilldelats. Privata vårdgivare kommer få tillgång till MittVaccin successivt i samråd med projektet efter att avtalen är klara. Privata vårdgivare fortsätter att registrera i Svevac till projektet återkommer med mer information.
Flera aktiviteter har genomförts och ytterligare aktiviteter är planerade.
Regionalt användarstöd
- Användarsupporten genomförs regionalt för alla användare och har en ökad bemanning för att kunna besvara användarnas frågor vid start.
Förvaltning
- Behörighetshanteringen genomförs regionalt för sjukhusförvaltningarna och privata vårdgivare kommer ge behörighet till sina användare i samråd med projektet.
Kommunikation
- Uppdatering av frågor och svar samt övrig information sker kontinuerligt på projektets webbsida:
MittVaccin - Vårdgivarwebben
Utbildning
- Nya utbildningstillfällen är publicerade på projektets webbsida.
Är anmälan stängd skicka ett mejl till carolina.jansson@vgregion.se för sen anmälan. - Repetitionsutbildning/uppföljning planeras och datum kommer publiceras inom kort.
Information om införandeplan, manualer, support, frågor och svar uppdateras kontinuerligt på projektets webbsida.
MittVaccin kommer att användas av sjukhusförvaltningar samt de privata vårdgivare som har vårdavtal med VGR och som idag registrerar vaccinationer i Svevac. Användare av journalsystem AsynjaVisph fortsätter registrera vaccinationer som tidigare i AsynjaVisph vaccinationsmodul.
Kontakt vid frågor:
Carolina Jansson, projektledare
carolina.jansson@vgregion.se