Support

På denna sidan finns information om support för taligenkänning.

Anställd i VGR

Du som är anställd i VGR kan skicka in ett ärende till VGR Serviceportal. När du vill skicka in ett ärende som gäller taligenkänning gör du det via den del i VGR Serviceportal som heter "Millennium ärendeanmälan".

I anmälningsformulärets rubrik skriver du "Felanmälan TIK".

Millennium ärendeanmälan

Anställd hos privat vårdgivare

Du som är anställd hos en privat vårdgivare (LOV) som har avtal med VGR om taligenkänning, gäller följande:

Er kontaktperson för taligenkänning kan ringa till VGR Support på 010-473 71 00. När alternativen läses upp ska knappvalet ”Millenniumsupport, Vård och hälsa, taligenkänning, användarstöd SÄS, privata vårdgivare” väljas, därefter valet ”Privata vårdgivare”.

Support ges avseende hur taligenkänning kan användas. För all annan support, som tekniska problem och frågor om kringutrustning, ska ditt ordinarie IT-stöd kontaktas.