Support, förändrings- och felanmälan

Support

Support privata bildproducerande utförare:                                         
Läs mer under Rutindokumentet Support privata bildproducerande utförare för att se vart du ska vända dig med din specifika fråga.

Ex: Behörigheter, åtkomst, utbildning, KIV, SITHS-kort, avtalsfrågor m.m

Rutindokument support-privata bildproducerande utförare

Applikationssupport:
För applikationsfrågor som gäller BFR Informationsvisare eller BFR Adminportal läs i första hand i lathundar alternativt kontakta din lokala it-support.

För olösta frågor vänligen kontakta BFR förvaltningen via bfr.forvaltning@vgregion.se

Felanmälan:                                                                                           

Ej akuta BFR ärenden felanmäls via VGR serviceportal. ( Startsida - VGR serviceportal - VGR serviceportal)

OBS! Rubriken i din anmälan du gör via webb i serviceportalen behöver taggas med BFR. Börja alltid med att skriva in BFR- (och ärendebeskrivning)

Typ av BFR ärenden som kan anmälas via webben är bland annat.

Registrering ny vårdgivare i BFR, rättningsärenden, problem lagring och arkivhämtning.

Vid akuta ärenden samt jourtid ombedes ni att kontakta VGR IT direkt via supporttelefon 010-47 37 100

Anmälan teknisk applikationssupport GE (OBS! Gäller endast superusers).

OBS! Tänk på att vid ny release av ett webbaserat system är det viktigt att rensa cachen och cookies innan man börjar använda systemet för att få den bästa användarupplevelsen.  
Lathund för att rensa cache

Supportinformation SITHS kort
Tänk på att det är viktigt att ha i SITHS kortet innan du öppnar webbläsaren och loggar in i systemet.

Du kan läsa mer om SITHS kort, test av kort samt felsökning på denna sida: 
Support - eTjänstekort - Västra Götaland - eTjänstekort - Västra Götaland (vgregion.se)

 

Förändringsanmälan för BFR-anslutna system

Vid planerade förändringar/uppgraderingar i BFR anslutna system ombedes det systemets systemadministration återkoppla till och informera BFR Förvaltning om vilken förändring som ska genomföras.                 

Information bör komma BFR förvaltningen till handa senast 4 veckor innan planerad förändring.                     

Vissa förändringar/uppgraderingar kan kräva synkning av gemensamma tester för att undvika fel eller driftstörning efter genomförd förändring.

Skicka mail till bfr.forvaltning@vgregion.se

Anmälan teknisk applikationssupport GE (OBS! Gäller endast superusers).


Behörigheter

BFR-förvaltningen administrerar endast behörighet/åtkomst till Administrationsportalen. Behörighetsbeställningen för Samverkanstjänsten och Informationsvisaren administreras via behörighetsbeställningsportalen och hanteras av verksamheterna själva. För mera info gå till  Behörighetsbeställningsportal - VGR gemensamt (vgregion.se)

Gå in under respektive applikations checklista och läs vilken åtgärd som krävs för att få behörighet och åtkomst.

För mer info om behörighetsbeställning privata bildproducerande utförare läs mer under Rutindokument support-privata bildproducerande utförare

Länk till Behörighetsbeställningsportal - VGR gemensamt (vgregion.se)