Uppstart stödprogram: För chefer och införandestöd
Här finns information om förberedelser och utbildning inför uppstart av ett program i Stöd och behandling.
Det är viktigt att du som chef går igenom de olika stegen nedan. Informationen är även lämplig för den som stöttar införandet på enheten som exempelvis en verksamhetsutvecklare eller sjuksköterska.
Hur börjar vi med SoB?
Steg 1: Stäm av med verksamhetschef. Utse medarbetare som stöttar införandet.
Steg 2: Gå utbildning i Lärportalen. I första skedet enhetschef och införandestöd.
Steg 3: Få information om programmet (ta del av presentationsmaterial etc.)
Steg 4: Arbeta fram rutiner för hur programmet ska hanteras.
Steg 5: Gör riskanalys.
Steg 6: Informera och utbilda personal (webbutbildning).
Steg 7: Enheten ansluts, program delas ut (regionala SoB-förvaltningen).
Med andra ord - följ stegen nedan för att komma igång: