Invånarsupport nu via chatt, telefon och direkt i appen

Uppdaterad:
Publicerad:

Nu är invånarsupporten i gång och kan hjälpa invånare med tekniska frågor kring hur de använder e-tjänsterna i Vård och hälsa. Vid övriga frågor om till exempel bokningar eller hälsa ska invånarna som vanligt kontakta aktuell mottagning via telefon eller 1177.se.

Invånarna kan nå supporten på flera olika sätt.

Support via chatbot Liv

Via den digitala assistenten chatbot Liv kan invånarna dygnet runt snabbt få svar på frågor om e-tjänsterna i Vård och hälsa.


Till chatbot Liv på 1177.se

Support via chatt med medarbetare


Invånarna kan också chatta med medarbetarna i Västra Götalandsregionens invånarsupport. De når dem genom att chatta med chatbot Liv. Måndagar till onsdagar klockan 09:00-12:00 är chatboten Liv förstärkt. Medarbetare tar då vid om Liv inte kan svara på deras frågor. Vid behov kan medarbetare i invånarsupporten erbjuda sig att ringa upp invånare för fortsatt support.

Support via telefon


Onsdagar och torsdagar mellan klockan 13.00-15.30 kan invånare ringa och få hjälp av invånarsupporten via telefon. Telefonnummer är 010 - 44 14 600.
Kontakta supporten eller lämna synpunkter direkt i appen
Under rubriken support i appen kan invånare få teknisk support eller lämna synpunkter på e-tjänsten. De kan också berätta hur de tycker att tjänsten fungerar. Synpunkterna är viktiga i utvecklingen av Vård och hälsa.