Process centralt styrda mallar
Beslut om central mall är taget i förvaltning eller i regional processgrupp. Ansökan om Centralt styrd mall ska göras till Mallen har ett tydligt ägarskap med ansvarig person/funktion som ansvarar för att:
- informera berörda mottagningar i god tid före införande, vad detta innebär samt att eventuellt likvärdiga mallar ska tas bort.
- innehållet i mallen är aktuellt.
- vid revidering beställa uppdateringar av mallen och informera berörda mottagningar.
- ha uppdaterad information om vilka mottagningar som har fått mallen utdelad.
- informera regionalt ansvarig om förändrat ägarskap av mallen.
Större revideringar av mallen ska skickas in för godkännande.
Beställningsrutin
Ansvarig för mallen skickar beställning till
Beställningen ska innehålla:
- mall i form av JSON-fil.
- information om lokala standardsvar ska vara tillåtna
- information om lokala informationstexter ska vara tillåtna
- information om mallen ska delas ut aktiverad
- lista med HSA-id på aktuella mottagningar.
- önskat datum för utdelning
- information om ägarskap för mallen
Efter att beställning och godkännande är gjord beslutas defintivt datum för utdelning i samråd mellan beställare och regionalt ansvarig.
Enskild mottagning kan inte själva beställa utdelning av mall utan detta ska gå via ansvarig för mallen. Kompletterande utdelning av mall till mottagningar som tillkommit efter att beställning gjorts, skickas in till 1177etjanster@vgregion.se av ansvarig för mallen.