Ämnen och föreläsare 2023
Friends or Strangers: practical ways of developing different audiences, med Heather Maitland
Heather Maitland frilansande konsult, författare och utbildare inom publikutveckling och kopplad till Center for Cultural Policy Studies vid University of Warwick.
Publikarbetet tar nya grepp på Göteborgs Konstmuseum, med Patrik Steorn och Niels Righolt
Patrik Steorn är museichef på Göteborgs Konstmuseum och Niels Righolt utvecklare på danska CKI (Center for Kunst & Interkultur).
Leaning into Value, med John H. Falk
John H. Falk är grundare av Institute for Learning Innovation och Emeritus Sea Grant Professor vid Oregon State University. Han är författare till bland annat The Value of Museums – Enhancing Societal Well-Being (2021)
Webbinariet spelades in och går att se här
Konsten att vara relevant för sin publik 2024, med Åsa Bernlo, Heather Maitland och Niels Righolt
Åsa Bernlo är marknadschef på Göteborgs symfoniker och Göteborgs konserthus och Niels Righolt utvecklare på danska CKI (Center for Kunst & Interkultur). Heather Maitland frilansande konsult, författare och utbildare inom publikutveckling och kopplad till Center for Cultural Policy Studies vid University of Warwick.
Ämnen och föreläsare 2022
Programmet är det viktigaste verktyget för att nå nya målgrupper, med Ingrid Handeland
Ingrid Handeland (Norge) är direktör på Norsk Publikumutvikling i Norge och har över 25 års erfarenhet från konst, kultur och publikforskning.
Revisioning Relevance, med Nina Simon
Nina Simon (USA) är kulturchef, grundare av OF/BY/FOR ALL och författare till de bästsäljande böckerna The Participatory Museum (2010) och The Art of Relevance (2016).
Föreläsningen spelades in och du kan se den här
Running a wellbeing themed Takeover Day, med Alison Bowyer och Laura Bedford
Laura Bedford är programchef och Alison Bowyer vd på Kids in Museums.