Ny väg att beställa tolk
![Händer håller i mobil med texten Välkommen till Tolk.](/contentassets/c19638ba3def4cfc841bd847be39d63b/kontakta20tolk20med20mitt20vc3a5rdmc3b6te2.jpg?w=1200&h=675&mode=crop&anchor=topcenter)
Nu kan du hantera dina tolkbeställningar med appen Mitt vårdmöte. Du kan till exempel beställa eller avboka tolk i ett videomöte via Mitt vårdmöte.
Ladda ner appen Mitt vårdmöte för Android eller Apple, följ instruktionerna och logga in med BankID.
Så här gör du:
![En sökning på tolk i en app.](/contentassets/c19638ba3def4cfc841bd847be39d63b/cropped-mitt20vc3a5rdmc3b6te20sc3b6k20pc3a520tolk20beskuren3.jpg?w=1320?w=1200&h=675&mode=crop&anchor=topcenter)
Öppna appen och sök på ”Tolk”.
![Formulär med vad ärende gäller, beställa tolk inom 7 dagar, längre fram, avboka tolk, ändra i beställning eller annat.](/contentassets/c19638ba3def4cfc841bd847be39d63b/cropped-bestc3a4ll20tolk2.jpg?w=1320?w=1200&h=675&mode=crop&anchor=topcenter)
Välj ”Tolkverksamhet – drop-in” och välj vad ditt ärende gäller, klicka nästa och logga sen in med bankID.
![Pop-up med texten Drop-in, vill du ställa dig i kö?](/contentassets/c19638ba3def4cfc841bd847be39d63b/cropped-drop-in2.jpg?w=1320?w=1200&h=675&mode=crop&anchor=topcenter)
Därefter får du vänta i en kö tills du får ett meddelande när det är din tur och du kan ansluta till ett videosamtal. Du ser vilken plats du har i kön medan du väntar på din tur.
Det går att kontakta oss via Mitt vårdmöte under ordinarie öppettider:
Måndag - torsdag 10:00 - 12:00
Måndag - torsdag 13:00 - 15:00
Fredag 10:00 - 12:00
Välkommen!