Digital kallelse till vården via 1177.se
Du kan välja att få information från vården digitalt via 1177.se
Välkommen till Habilitering Borås!
Här får vuxna som har en funktionsnedsättning vård och stöd efter sina förutsättningar och behov.
Vi tar emot personer över 18 år som har en utredd diagnos inom:
Så här kan ett första besök på habiliteringen gå till. Besöket kan ske digitalt i ett videomöte, eller fysiskt på mottagningen
Om du har kallelse till mottagningen kan du checka-in själv eller anmäla dig i receptionen.
Vi hämtar dig i väntrummet.
Du träffar en eller två personer som arbetar på habiliteringen.
Vilka du ska träffa står på din kallelse.
Vi går till ett samtalsrum.
Ett besök kan ske digitalt i ett videomöte eller som besök på mottagningen.
Vi utgår från din remiss.
Du får beskriva dina problem eller svårigheter.
Personalen från habiliteringen antecknar det du berättar, lyssnar och ställer frågor.
Besöket tar ungefär en timma.
Innan du åker hem ska du veta vem som ska kontakta dig igen och när.
Du kan läsa din journal genom att logga in på 1177.se
Habiliteringen kontaktar dig som vi kom överens om på besöket.
Du får information om vad vi kan erbjuda inom vårt uppdrag.
Om du inte kan få det stöd som du behöver på habiliteringen, får du vägledning till rätt verksamhet eller myndighet.
Hos oss möter du specialister på funktionsnedsättningar inom olika yrken.
För att komma till oss krävs remiss eller en egenremiss. Remissen ska innehålla ett läkarintyg eller en psykologbedömning som visar en utredd diagnos och ett aktuellt behov av stöd och behandling.
Använd helst 1177.se för din egenremiss. Har du inte möjlighet att logga in på 1177.se kan du istället fylla i och skicka in en blankett.
Välkommen till Habilitering Borås!
Här får vuxna som har en funktionsnedsättning vård och stöd efter sina förutsättningar och behov.
Vi tar emot personer över 18 år som har en utredd diagnos inom:
Så här kan ett första besök på habiliteringen gå till. Besöket kan ske digitalt i ett videomöte, eller fysiskt på mottagningen
Om du har kallelse till mottagningen kan du checka-in själv eller anmäla dig i receptionen.
Vi hämtar dig i väntrummet.
Du träffar en eller två personer som arbetar på habiliteringen.
Vilka du ska träffa står på din kallelse.
Vi går till ett samtalsrum.
Ett besök kan ske digitalt i ett videomöte eller som besök på mottagningen.
Vi utgår från din remiss.
Du får beskriva dina problem eller svårigheter.
Personalen från habiliteringen antecknar det du berättar, lyssnar och ställer frågor.
Besöket tar ungefär en timma.
Innan du åker hem ska du veta vem som ska kontakta dig igen och när.
Du kan läsa din journal genom att logga in på 1177.se
Habiliteringen kontaktar dig som vi kom överens om på besöket.
Du får information om vad vi kan erbjuda inom vårt uppdrag.
Om du inte kan få det stöd som du behöver på habiliteringen, får du vägledning till rätt verksamhet eller myndighet.
Hos oss möter du specialister på funktionsnedsättningar inom olika yrken.
För att komma till oss krävs remiss eller en egenremiss. Remissen ska innehålla ett läkarintyg eller en psykologbedömning som visar en utredd diagnos och ett aktuellt behov av stöd och behandling.
Använd helst 1177.se för din egenremiss. Har du inte möjlighet att logga in på 1177.se kan du istället fylla i och skicka in en blankett.